2012年7月12日 星期四

到箱根有 express train 嗎?

 說法比一比:★★★★學校:How can I go to Hakkone?
   (我可以怎麼去箱根?)
老外:How do I get to Hakkone from here?
   (我從這裡要怎麼去箱根?)

實境對話
A:Excuse me, how do I get to Hakkone from here?
 (請問一下,我從這裡要怎麼去箱根?)
B:There's an express train leaving in 20 minutes.
 (有一班快車會在20分鐘後開。)

老外還會這麼說
ex:What's the best way to get to Hakkone?
 (去箱根最好的方法是什麼?)
ex:Can I get an express train to Hakkone from here? 
 (我可以從這裡搭快車去箱根嗎?)
ex:Do I have to transfer? 
 (我要轉車嗎?)

沒有留言:

張貼留言