2017年10月3日 星期二

第一次租房子,要去看房間、屋子或公寓…

http://mypaper.pchome.com.tw/stevenpo0805/post/1324412587



1.旅館
a.旅館櫃員迎接客人
May I help you? 能為您效勞嗎?
How can I serve you? 我能為您效勞嗎?
How many people? 多少人?
How many are in your group? 你們總共有多少人?
How many nights will you be staying? 請問要住幾晚?
Do you have a reservation? 有訂房嗎?
 
b. 在旅館要求單人房
I need a room, please 我需要一個房間
I’d like a single 我要一間單人房
Do you have any singles? 你們有單人房嗎?
It has to be a nonsmoking room 我要禁煙的房間
Can I reserve a room? 我可以訂房嗎?
 
c.在旅館提出特殊要求
I’d like a room at the front 我要前面的房間
I’d like a room at the rear 我要後面的房間
I’d like the quietest room you have 我要你們最安靜的房間
I’d like a room with a view of the city 我要看得到市區街景的房間
I’d like a room for the week 我要住一個星期
I’d like a wake-up call, please 我需要電話晨喚服務
 
d. 詢問旅館櫃員
Does that have a shower? 可以淋浴嗎?
Where is the ice machine? 製冰機在哪?
Are there vending machines available? 有販賣機嗎?
Do you have a pool? 請問游泳池在哪裡?
Do you have a fax machine available? 有傳真機嗎?
How much is this room? 請問這房間多少錢?
Is there a restaurant?  你們有附設餐廳嗎?
 
e. 退房
When do I have to be out of the room by? 幾點之前要退房?
What time is checkout? 退房時間是幾點?
Is there a penalty for late checkout? 延遲退房要付罰金嗎?
Please have my luggage brought down 請把我的行李送下來
Please call me a taxi 請幫我叫一輛計程車
 
2. 租用房間與公寓
a. 向租屋仲介詢問租房事宜
I am looking for a studio 我在找一間小公寓
I am looking for an efficiency 我在找一間一房公寓
I am looking for a two-bedroom 我在找一間兩房公寓
I’d like a view of the lake 我想有湖景
 
b.對租屋仲介的一般問題
Whats the rent? 租金多少?
Is there a security system? 有保全系統嗎?
Are smoke detectors provided? 屋內有煙霧偵測器嗎?
Are utilities included?  租金包含水電費嗎?
How much does the electricity usually costa month? 每月平均電費大概是多少?
What kind of neighborhood is it? 那附近環境如何?
Can I see the place now? 我現在可以去看房子嗎?
 
c. 有關交通便例與否的問題
Is it close to public transportation? 那附近要搭乘公共交通工具方便嗎?
How far from the bus is it? 那裡離公車站有多遠?
How close to the subway is it? 離地鐵站有多近?
 
d. 關於租屋的其他資訊
There’s a laundry in the basement 地下室有洗衣間
There’s a Laundromat across the street 對街有一間自助洗衣店
The units come with a washer and dryer 公寓內備有洗衣機和烘衣機
Each unit has its own air-conditioning 每間公寓都有獨立的空調系統
Garbage is collected on Wednesday 每星期三收垃圾
Its available on the first of the month 每月一號可以搬進來
There’s an attendant on duty 24 hours inthe lobby 大廳二十四小時有管理員執勤
We have no studios available 我們沒有可供出租的小公寓

沒有留言:

張貼留言