2012年8月21日 星期二

HE'S MY FAVORITE 他是我的最愛‏

魚老二: Hey, this is great! Woo-hoo!
               嘿, 這太棒了! 喔...... 嗚!
公雞: Hmph, I can't stand Elvis.
         哼, 我受不了艾爾維斯
魚老二: You must be kidding! Why not?
             你在開玩笑! 為什麼不喜歡?
公雞: He's too boring.
         他太討厭了
         He's so dull, it makes me nod off.
         他是那麼的乏味, 讓我犯睏
魚老二: Ok, so what singer do you like?
             那好, 你喜歡誰呢?
公雞: The only kind of singer I like is one who wakes everybody up!
         我喜歡那種能把所有人都叫醒的歌手!



@Appetizer  開胃小菜
interesting  有趣的
pop music  流行音樂
singer  歌手
wake up  叫醒
great  棒極了




@Main COurse  色拉大餐
This is great!  這太棒了!
I can't stand......!  我無法忍受......!I can't stand Elvis!
我無法忍受艾爾維斯!
I can't stand the noise! 
我無法忍受這噪音!
I can't stand your sister! 
我無法忍受你的姊姊!
I can't stand spinach! 
我無法忍受胡說八道!
It's too..... / It's so.......  太.......了!
He's too boring! 
他太無聊了!
It's too hot! 

天氣太熱了!
It's too salty! 
這太鹹了!
It's so interesting! 
這太有趣了!
Waht......do you like?  你喜歡什麼樣的.....?

Ok, so just what singer do you like?
那好, 你喜歡誰呢?
What food do you like? 
你喜歡什麼樣的食物?
What movies do you like?

你喜歡什麼樣的電影?
What music do ou like?
你喜歡什麼樣的音樂?



@Side Dish  風味小吃
You must be kidding!  你一定是在開玩笑!Are you joking!  你在開玩笑嗎?
nod off  犯睏

This music makes me nod off.
這音樂讓我犯睏
I always nod off during his lectures.
我總是在他演講時睡著
I'm so tired, I'm about to nod off.
我太累了, 我幾乎睡著了



@Dessert  今日回味
interesting  有趣的
pop music  流行音樂
singer  歌手
You must be kidding!  你一定是在開玩笑!
nod off  犯睏

沒有留言:

張貼留言