2013年3月5日 星期二

五月日本飄春意!

說法比一比:★★★學校:I went to Japan for travel in May.(我五月去了日本旅遊。)
老外:I went to Japan in May.(我五月去了日本。)

實境對話
A:What's new?(有什麼新鮮事嗎?)
B:Well, I went to Japan in May.(哦,我五月去了日本。)

老外還會這麼說
ex:I took a trip to Japan in May.(我五月去了一趟日本。)
ex:I went to Japan for a short vacation in May.(我五月時去日本短暫渡了個假。)
ex:My company sent me to Japan in May.(我們公司五月時派我去了日本。)

關鍵字
‧take a trip to去.....一趟、for a vacation渡假

沒有留言:

張貼留言